Check this out!

Click To View

A & N academic and scientific editing service

Contact us when you need someone to proof read or translate some documents.
http://www.annediting.com/index.html

Saturday, September 29, 2012

Kakitangan kerajaan dapat bonus- teringat dulu2. (BM entry)

Salam,

Semalam riuh jugak di FB bila kawan-kawan seronok bila dapat bonus bulan Disember dan Januari nanti. Kalau dulu saya pun pernah bekerja dengan USM, jadi secara automatik merasa jugakla bonus bila bajet dibentangkan. Sekarang tak de dahla. Bagi saya memang dah tak de rezeki dah. Sekarang kena usaha lebih kalau nak dapat rezeki lebih. Kerja dengan syarikat swasta ni, tak pernah lagi merasa apa-apa bonus. Kena potong gaji adalah bila terpaksa ambik EL bila anak sakit.

Harap-harap kawan-kawan yang dapat bonus akan  meningkatkan lagi mutu kerja masing-masing. Yelah ramai yang selalu mengeluh, asyik mintak naik gaji tapi mutu perkhidmatan masih di takuk lama. Tak baguslah kalau macam tu kan. Bila orang dah bagi ganjaran tu, biarlah setimpal dengan mutu kerja kita.

Untuk yang berkerja dengan syarikat swasta, insyallah adala rezeki kita yang lain. Tak payah kita nak dengki pun sebab siapa yang nak lebih, kena berusaha lebih kan. Kalau berangan je tak sudah-sudah memang tak dela hasilnya. Macam Mat Jenin yang dah berangan jadi kaya masa tengah memenjat pokok kelapa tu. Sekali terjatuh dari pokok.

Oklah, rasa nak ulas lagi panjang tapi sekarang sibuk dengan projek terbaru. Insyallah kalau menjadi projek ni, akan saya kongsikan di sini. Doakan ye semoga projek saya akan berjaya.

Wednesday, September 26, 2012

What You Can Do to Keep Your Child Illness-Free During the Rainy Season

Salam,

The rainy season is always a wonderful time of the year because it cools everything down in the country. However, as much as people enjoy the weather, it can wreak havoc on your child’s health.

In 2007, there were 49,173 cases of dengue in Malaysia, with 181 cases happening for every 100,000 people. Most of the patients were children aged 0 to 15 years old, according to the Ministry of Health of Malaysia.  There are also specific strains of severe diarrhea that affect children the most in the country, according to a research done by Ch’ng, Lee, and Kirkwood published in 2011 in the journal, Emerging Infectious Diseases.  These are just a few of the illnesses that occur most during the rainy season.

What can you do? Here are some tips on how to protect your child from the illnesses and infections that the rain brings:

Dress you child up according to the season. Since it is rainy, your child needs protection. Get them a raincoat, a pair of rain boots, and teach them the right way to use an umbrella. You cannot risk your child soaking in the cold rain and floods. These are the ways on how your child can get in contact with harmful bacteria and viruses that are popular during the rainy season.

Drink clean water all the time. The best choice is distilled water so have an ample supply of it at home. You can also install a water purifier on your tap just to make sure that the water in your home is safe.

Talk to your doctor about vaccinations. There are some vaccines that can help build the immune system of your child against influenza and cholera. Your doctor can give you the right information on these and administer the shots on your child too. Get oriented on possible preventive measures that you can do for waterborne diseases like diarrhea and leptospirosis.

Teach your child the right way to wash hands. As a general rule, one must wash hands while singing two rounds of the happy birthday song while rubbing palms and fingers of both hands together with a generous amount of soap. Tell your kids to wash hands as much as they can to ensure cleanliness at all times.


Do not let water be stagnant around your home. If you see undisturbed water in and around your house, you can either throw that away or place a cover on it. Mosquitoes lay their eggs in stagnant water and these can grow to be dengue fever carrying mosquitoes. Protect your family, especially your children from this deadly illness.
It is important to have a balanced meal with lots of vitamins and minerals that will protect your child from all the possible illnesses during the rainy season. If the doctor recommends supplements such as vitamin C or probiotics, then heed this advise to add more protection for your child.

TAKEN FROM  MUM CENTRE.COM

 My opinion:
It's better to safe than sorry right? Thus we need to take some preventive measures to ensure our kids health. If we don't than who else can do it?

Friday, September 21, 2012

Something to ponder about.

Salam,

A wise man once said,

“When you came into this world you were crying & those around you were smiling in happiness. So live your life in such a way that when you leave this world you will be smiling & those around you will be crying at the loss!”

This highlights the importance of leading an exemplary life & preparing well for the day we meet our Maker!

Good people should not be celebrating at the news of our death!


How far have you prepared for the day you're going to leave this world? If you ask me, I'm frankly think that I haven't done that much and sometimes I worry too much about my business now and forget about the after life. It would be sad if no one even feel the loss after we pass away or even celebrating our death. Look what had happened to some leaders in some countries when the people celebrated their death.

Tuesday, September 18, 2012

Filem 786: satu rumor

Salam,

Saya terbaca status ini

Status Aaron Aziz:
Film 786 adalah sebuah film yg dibuat di Holland tentang lawak mengenai Nabi Muhammad SAW yang kita cintai.
60 juta masyarakat muslim dpt menghancurkan ekonomi Holland dengan waktu kurang dari 5 minit dgn cara mengirimkan pesan ini,
Mudah2han kita dapat menjawab pertanyaan dari Allah SWT kepada kita, ketika Allah SWT

menanyakan kepada kita nanti mengenai apa tindakan yang kita lakukan ketika Rasul yang dicintai Nya dijadikan bahan lawak?
Denmark telah mengalami kerugian...tolong jangan biarkan pesan ini berhenti. Seperti yg anda ketahui, semua surat kabar Denmark memuat lawak tentang Nabi Muhammad SAW dan sampai sekarang mereka juga tidak menyesal. Jom kita buat mereka menyesal dengan perbuatan mereka...
The Danish Ambassador, Perdana Menteri dan Denmark Nasional Channel; sekarang
sdg berusaha melakukan sesuatu utk menghentikan boikot yg dlakukan oleh umat muslim sejak 1 bulan lepas, dimana atas pemboikotan tersebut mereka mengalami kerugian sekitar £ 4 Miliar. Jika kita terus melakukan boikot terhadap produk2 Denmark dalam 7 bulan atau lebih akan mengakibatkan mereka dpt kehilangan £ 80 milyar. Percayalah, jangan stop untuk meneruskan pesan ini sebanyak mungkin kpd saudara-saudara muslim.., yakinlah anda dapat melakukannya dlm waktu 15 minit utk menyebarkan kpd saudara2 muslim lainnya....SECEPATNYA... INGAT RASULULLAH MUNGKIN AKAN MENANYAKAN KEPADA KAMU (MEMINTA JAWAPAN) DIHARI PEMBALASAN NANTI, APA YANG TELAH KAMU LAKUKAN KETIKA MEREKA MENJADIKANKU SEBAGAI BAHAN LAWAK? Adakah kita akan terus diam apabila Rasul tercinta yang akan memberi syafaat pada kita dipadang mahsyar nnti terus dihina? ALLAHUAKHBAR
 
 RUPA-RUPANYA SATU RUMOR YANG TIDAK BENAR SAMA SEKALI. BILA SAYA CUBA CARI DI YOU TUBE TIDAK ADA PUN FILEM BERKENAAN. YANG ADA CUMA FILEM HINDI. SAYA DAH TERSILAP KERANA TELAH BERKONGSI STATUS ITU DI AKAUN FB SAYA. ADA SESIAPA YANG LAIN YANG PERNAH DAPAT AMARAN BERKENAAN FILEM TERSEBUT?

Friday, September 14, 2012

The first blind contestant in Masterchef.

Salam,

Watch this video first to see how this inspiring and determined blind contestant won the judges heart in Masterchef USA:



Christine Ha Is MasterChef's First Blind Contestant!

Article from People website: http://www.people.com/people/article/0,,20601024,00.html

Chefs rely heavily on their sense of taste and smell to cook -- especially if they're blind like MasterChef contestant Christine Ha.

"I have to depend a lot more on the other senses to cook -- taste, smell, how certain ingredients feel," she tells PEOPLE. "I'll know if a piece of meat is close to being done by how it feels against my hand or utensils."

Christine, 33, has been diagnosed with neuromyelitis optica (NMO), a condition of the central nervous system that affects the optic nerves and spinal cord.


"The very first bout I had was in 1999," she says of the condition. "It only happened in one eye then. It didn't recover completely so I learned to adjust to seeing out of one eye. In 2004, it decreased to the level where I could no longer drive. In 2007, it decreased to where I am now. I have to use a cane to walk around or take somebody's arm and be guided."

Christine is ready to prove herself on the show, which premieres Monday (9 p.m. ET) on Fox. "It's hard to see ingredients," she says. "I have to figure out by smell and touch if an ingredient is fresh. Cutting with knives -- fortunately, I'm pretty careful and I have a proper knife technique. Since I've lost my vision, I've cut myself once. And it was minor. I've never had to get stitches. It's really about being organized, careful and using my other senses."

And she won't be getting any special help from the judges Gordon Ramsay, Graham Elliot and Joe Bastianich. "Joe, Gordon and Graham didn't treat me any differently," she says. "They told me what was wrong and right with my dish. There was constructive criticism. I feel like they judged fairly."

Still, nerves were a factor for Christine when she began the competition. "I had never been this nervous in my life -- even on my wedding day," she says. "It was the most anxiety I've felt in a day. It's already scary to be in an environment you can't soak up visually what's happening around you. It was challenging and scary."


WE HAVE WITNESSED SO MANY DISABLED PEOPLE ALWAYS DETERMINE TO PROVE THEMSELVES OVER AND OVER AGAIN. THEY LOVE TO DEFY THE ODDS AND NEVER FEEL THAT THEIR DISABILITY CAN STOP THEM FROM DOING WHAT THEY WANT OR TO PURSUE THEIR AMBITION. SOMETIMES I FEEL SO ASHAMED WHEN I FEEL HELPLESS EVEN THOUGH I FULLY CAPABLE TO CHANGE THE SITUATION.




Thursday, September 13, 2012

Who love free gifts?

Salam,

I love free gifts. Nope, I'm not giving any free gift here. Sorry but maybe next time when I win any contest. hehe. Where do you normally get free gifts? For me, I love to take the advantage of getting free gifts when I buying the household products from the supermarket. I'm sure most people love to do that too, right?

How do we know we are going to get the Free Gift? Well, that's easy as we can see the special sticker on the product telling us the free gift when we buy the product. Most of the time, we must buy 2 items of the same products to be entitled to the Free Gift.

Some of my favourite products that normally give away free gifts are Darlie, Colgate, Milo and Vitagen. The free gifts range from plate, mug, cup or toys for kids. The best thing about the free plates (for example), they can be used in the microwave oven and also quite tough. That's why I don't mind even if other people know that I have so many plates that I get from the FREE GIFTS. For me, the brand is meaningless.

What kind of free gifts do you like to get?

Friday, September 7, 2012

Jangan sibuk jaga tepi kain orang? (BM entry)

Salam,

Sudah lama saya terfikir nak tulis mengenai tajuk ni tapi macam tak berapa yakin macammana nak ulas lebih panjang. Dalam masyarakat kita, kita disuruh supaya jaga tepi kain sendiri kan. Maksudnya jangan sibuk masuk campur hal orang lain. Oleh kerana itulah walaupun banyak anak-anak jiran yang melepak atau bila kita nampak anak-anak orang lain buat kerja tak elok pun, kita diam dan tak berani nak menegur. Sudahnya, generasi sekarang makin kurang ajar dan tak menghormati orang yang lebih tua. Takpelah sebab kita boleh salahkan mak bapak budak-budak tu yang tak pandai mengajar anak kan? Macammana kalau terkena batang hidung sendiri? Adakah kita akan melenting juga bila orang kata kita tak pandai mendidik anak sendiri?

Bagi saya kalau niat kita nak menegur untuk kebaikan tu elok. Yelah, kalau kita tak tegur, kita pun sama tanggung dosa atau kita pun akan dapat kesusahan. Contohnya, kalau kita ternampak anak dara jiran membonceng motosikal dengan lelaki yang tidak dikenali, cubalah bagi nasihat sikit. Kalau dia tak nak dengar terserahlah. Contoh yang lain, anak-anak jirang bermain dengan api dekat dengan rumah kita. Kalau kita tak tegur,, silap haribulan rumah kita boleh hangus terbakar.

Dalam keluarga sendiri, kadang-kadang mak ayah kita macam dah tak boleh bagi pendapat pulak. Ada yang akan melenting bila mak sendiri bagi pendapat dalam mendidik anak-anak. Bagi saya yang masih tinggal dengan mertua, saya memang akan dengar pendapat mak mertua sebab dia dah banyak pengalaman. Tapi yelah ada yang saya pakai ada yang tak dipakai pun. Tapi depan dia, kena tunjuk kita menghormati pendapatnya. Arwah ma saya pun berlainan pendapat dari saya dulu. Oleh kerana semasa generasinya, ramai ibu yang lebih suka mencampurkan susu ibu & susu formula, arwah pernah menyarankan pada saya supaya cepat-cepat memberi susu formula pada anak sulung saya. Tapi saya mempertahankan pendirian saya dan akhirnya arwah akur dengan pendirian saya.

Kalau adik beradik sendiri pun, sebagai kakak sulung, memang saya dah terbiasa menegur adik-adik kalau ada yang tak kena. Ada juga ketikanya adik-adik saya pula menegur saya sebab ada adik-adik yang dah berkeluarga dan dah matang. Cuma bila terkena adik-adik ipar, hmmm agak susah sikit sbb yelah saya ada pernah menegur tapi ada yang berkecil hati. Sejak dari itu, saya lebih berhati-hati dan lebih banyak memerhatikan saja.

Apa pengalaman anda sendiri dalam menjaga tepi kain orang?

Wednesday, September 5, 2012

It is hard to learn English?

Salam,

I got this from FB and I don't agree with the statement because "if there's a will there's a way". The grammar of English is really challenging because there are always some exceptions that you need to know. But when you learn the grammar of other languages, there are a lot things that you need to know too. In my opinion, you just need to make more efforts to learn.


Monday, September 3, 2012

Baby talk.

Salam,

She has started to make some noises. Most of the time, it's as if she is trying to say something to us. Her cooing is a melodious tune to my ears. Talking to her has become my passion surpass the other passion now. She makes me happy and when I use her language (sort of baby talk), she will become so excited.

Each and every noise is easy to be interpreted because I know the different sound for feeding time, changing nappy time, sleepy time or just the happy hour. Even her elder sisters know what she wants as she has the same routine that we have kind of set up for her.

Maybe after she is older, we would try the baby signing method. On that note, I have to ask the expert like a blogger friend that I know who is so passionate about this. For those who wants to know about her Natural approaches, why don't you visit here.

Do you still remember how did you communicate to your baby?