Check this out!

Click To View

A & N academic and scientific editing service

Contact us when you need someone to proof read or translate some documents.
http://www.annediting.com/index.html

Tuesday, June 24, 2014

Dosa percuma di mukabuku (BM entry)

Assalamualaikum.

Mula-mula sekali nak mintak maaf kalau ada yang terasa dengan entri ni. Tapi memang niat nak bg terasa dan juga nak mengingatkan diri sendiri. Kita ni banyak sangat menghadap benda2 yang melalaikan skrg. Antara benda yg melalaikan yg wajib setiap hari kita tengok ialah MukaBuku (Facebook). Kan?

Bukan nak mengata orang lain, saya sendiri pun "lagha" dgn mukabuku ni. Seronok dok tengok macam-macam dan baca macam-macam. Ramai yg guna utk kebaikan dan tulis peringatan tapi ramai juga dok tumpang sekaki mengutuk-ngutuk, mencerca dan memaki orang-orang lain. Tak sedar yang apa yang kita buat tu sebenarnya fitnah.

Sebenarnya banyak lg benda-benda yang secara tak sedar, kita kutip dosa percuma di mukabuku. Sempena bulan Ramadhan yg makin hampir ni, jom kita muhasabah setiap perbuatan kita. Jom kita nilai dulu apa yang kita nak tulis, cakap atau buat pada orang lain. Saya bukan ustazah jauh lglah orang yg alim. Tapi bukankah setiap dari kita perlu menyampaikan perkara yang baik dengan cara kita sendiri walaupun kita sendiri jauh lg dari sempurna?

1 comment:

Sidratul Muntaha said...

sbb tu kami skrg hibernate fb
entahlah
mcm2 hal yg tak septutnya di fb tu