Check this out!

Click To View

A & N academic and scientific editing service

Contact us when you need someone to proof read or translate some documents.
http://www.annediting.com/index.html

Sunday, June 26, 2011

BERSIH? PERHIMPUNAN HARAM? Apa semuanya tu? (BM ENTRY)

Salam,

Rasanya semua orang kebanyakan sudah terbaca mengenai Perhimpunan Haram BERSIH yang akan diadakan pada 9 Julai ini di SOGO. Saya tidak suka sangat bercaka pasal POLITIK tapi suka tak suka, kita akan terbabit juga dan perlu ambil tahu pasal politik dalam negara kita sbb kita rakyat Malaysia. Masa depan kita bergantung pada pemimpin2 yang kita pilih.

Bukanlah niat saya nak ulas panjang lebar sangat pasal ni sbb saya pun masih samar2 dan makin baca yang dibaca makin saya tak faham apa fungsi dan niat utama mereka nak adakan perhimpuan tersebut. Saya takut pergolakann yang berlaku di negara2 Arab kebelakangan ini akan menular ke sini. Daripada Malaysia ni sebuah negara yang aman damai jadi negara yang kucar-kacir.

Sebelum ada sesiapa yang membuat keputusan nak sertai perhimpunan itu atau tidak, lebih baik kita baca dan cari sebanyak mana maklumat yang mungkin. Kalau ke Utusan Malaysia ada banyak berita mengenai ini:
Cuba ke SINI, SINI, ini dari MALAYSIA KINI,
dan saya ada terbaca ulasan yang menarik dr sebuah blog kepuanyaan En. Khairi.

Apa kata anda? Adakah BERSIH ni betul2 bersih? Bolehkah penyelewengan dalam SPR dibendung oleh BERSIH ni?

3 comments:

yatie chomeyl said...

kalu msia x bersih molek, meme BERSIH ni perlu sgt2.

Pija Madzlan said...

Saya tak baca link2 yang k.Nur bg itu... perjuangan politik ni memang sesiapa pun susah nak faham... hakikatnya manusia sering melakukan dosa... sebab itu semua benda hendak dimanipulasikan.. BERSIH ini barangkali suara hati sekelompok masyarakat yang mahu pilihanraya dijalankan dengan lebih adil, telus dan saksama... semoga dengan pilihanraya yang bersih, maka semua pihak akan berpuas hati dengan pemimpin yang mereka pilih dan jika pemimpin pilihan mereka kalah sekalipun terpaksalah terima sbb dah namanya demokrasi.. yang jadi tak puas hati ni, bila dapat dibuktikan pemimpin tertentu menang dengan cara kotor dan jijik...lalu apakah orang seperti ini dapat diharapkan menjadi pemimpin?

Unknown said...

Nur,
x reti nak komen pasal isu nih...

kalo kakyong , rather choose not to join.. x nampak sgt keberkesanan & dah pasti perhimpunan haram, kang lain pulak yg jadik..