Check this out!

Click To View

A & N academic and scientific editing service

Contact us when you need someone to proof read or translate some documents.
http://www.annediting.com/index.html

Friday, June 3, 2011

Sukarnya mendidik dan menjernihkan hati. (BM Entry)

Salam,

Saya hanya ingin berkongsi rasa hari ini. Saya perlu akui yang iman saya mungkin hanya setipis kulit bawang. Setiap kali dilanda musibah atau ujian, mudah sangat saya berkeluh kesah. Apabila ada sekelumit rasa dengki, perasan itu meluap-luap kerna hasutan syaitan yang gelak berkempen. Ya, saya dah cuba membaca al-quran, solat dan sebagainya, cuma perasaan dan hati ini masih berdegil. Orang-orang di sekeliling juga kurang membantu bila perbuatan-perbuatan mereka juga menyakitkan hati. Saya tak ingin mengambil apa-apa tindakan yang melulu jadi saya lebih banyak memujuk hati dan cuba melupakan  perasaan sakit hati. Saya ingin jadi sebaik arwah ma yang selalu berbaik sangka ada orang lain walaupun arwah sendiri menjadi mangsa buatan orang. Hanya Allah yang mampu membalas dan tidak elok jika kita mengambil tindakan di tangan sendiri.

4 comments:

Diyana said...

prob dgn student eh kak nur? hmm..saye dulu pun penah le merasa berhadapan dgn student yg cuma 2-3 thn muda dr saye masa saya ngajar kolej swasta dl. sangat susah utk dapatkan respect dari depa. solution saye cuma satu, jadikan kawan. walaupn bkn semua pndg niat saye tu baik...ade yg masih kurang ajar,tp yg selebihnya bolehla dibawa bincang..

yatie chomeyl said...

yup, arwah ma meme baik sangko sokmo ko ore lain huhuhu

transformed housewife said...

Diyana: bukan dgn students. dgn family members. tu yg susah tu.

Ti: Knur nok try jd baik tapi Knur ni tok cukup baik lg.

Idayu said...

mmg susah nk bersangka baik dan berlapang dada. tp kita kena cuba, sbb once kita ikhlas n berlapang dada sumanya jadi mudah n tenang sgt. sy cuba mengelak/menjauhkan dr dr punca2 yg boleh timbulkan rs dengki/iri hati/marah...kdg2 berdiam diri itu lebih baik..moga kita sma2 dpt menjaga hati kita, insyA