Check this out!

Click To View

A & N academic and scientific editing service

Contact us when you need someone to proof read or translate some documents.
http://www.annediting.com/index.html

Saturday, July 2, 2011

Perlukah aku tergoda dan menyerah kalah? (BM ENTRY)

Salam,


APA YANG ANDA FIKIRKAN? SIAPAKAH YANG TELAH BERJAYA MENGGODA SAYA?
KENAPAKAH SAYA PERLU MENYERAH KALAH? ADAKAH ANDA BERFIKIRAN NEGATIF?
OHHHH.............
JANGAN SEKALI-KALI..........
INI BUKAN GODAAN SEBARANG GODAAN
INI GODAAN NAFSU......
YANG MUNGKIN AKAN TERTEWAS......
HAHAHAHA
APAKAH?
*
*
*
*
*
*
*
*
*

JANGAN MEMBUAT KESIMPULAN SECARA TERBURU2
SILA BACA DULU............
INI KISAH BENAR:
 
Saya jenis yang tak suka tukar2 telefon bimbit kalau tak perlu. Telefon yang diguna pakai skrg adalah telefon bimbit yang dibeli lebih kurang 3 tahun dulu. Masih lg boleh dipakai cuma baterinya dah berapa elok. Kalau ditukar baterinya, harga bateri dah boleh dapat telefon baru (yg murahla). Bila disogokkan dengan pelbagai telefon bimbit yang canggih, memang saya akui saya pun sudah tergoda. Apa lagi di kalangan adik-beradik, ipar duai, telefon bimbit sayalah yang paling tak canggih. Sampaikan bila ada adik2 yang nak hantar MMS pun, saya selalu marahkann mereka sbbnya saya tak boleh buka dan nak tengok pun gambar2 yg mereka hantar tu. Suami saya sendiri jenis yang suka hidup ikut kemampuan. Jadi dia pun tak suka nak pakai telefon bimbit yang canggih2 tu sebab baginya, fungsi utama telefon bimbit ialah untuk senang menghubungi dan dihubungi. Untuk kegunaan yang lain2 tu, dia dah ada netbook, broadband, digital kamera yang elok. Dia tak nampak kenapa perlu kegunaan2 yang lain tu perlu ada dalam telefon bimbit. ITU KATANYA.

Kata godaan2 dlm fikiran saya sekarang (syaitan2 yg galak menghasut. huhuhu):

"Baik kau beli telefon baru yang canggih sikit barulah boleh tunjuk pada org lain yang kau pun mampu nak beli. Kau pun nak jugak rasa apa yang org2 lain sibukkan pasal aplikasi2 yg ada tu. Korbankanla sikit duit simpanan tu. Nanti boleh je simpan lagi duit. Lagipun tu duit kau sendiri bukan duit mintak dr laki kau. Dia pun tak de hak nak kacau duit kau. Sekali beli boleh tahan 2, 3 tahun pula sekurang-kurangnya. Beli, beli, beli, beli, beli...................."

KESUDAHANNYA? APA KEPUTUSAN AKHIR SAYA?
 TUNGGU.................
 

1 comment:

Mama Zharfan said...

mode suspens ni :)