Check this out!

Click To View

A & N academic and scientific editing service

Contact us when you need someone to proof read or translate some documents.
http://www.annediting.com/index.html

Saturday, February 4, 2012

Hr ni membako aje. (BM entry)

Salam,

Selamat bercuti panjang sekali lagi pada semua. (ye, ucapan yg poyo). Kalau tak keluar ke mana-mana mestilah wajib memasakkan. Tak tahu kenapa hari ni saya malas sangat nak masak. Tapi dah kena jugak masak, saya ambil jalan yang amat mudah. Saya ambik ayam (beberapa ketul), potong kecil2 dan perap dengan perencah Ayam Tikka (jenama Shan), garam sedikit dan perah lemon. Lepas tu bako aje dalam oven. Nak sedap lagi, ambik bahagian sayap, peha dan tinggalkan sedikit kulit ayam. Saya potong juga sedikit ubi kentang. Nak tengok gambar? Ehhe...ayam tengah dalam oven lagi. Nantila lps ni saya letak kat entri satu lagi. (kalau rajin buat entri lagi hari ni). Untuk sayur, saya buat sayur air bayam. Ala yang tumbuk bwg merah, lada hitam dan ikan bilis tu. Renehkan bahan2 dlm air yg mendidih dan masukkanla sayur bayam. Dah siap hidangan tengahari. Nasi tak payah masak sbb smlm ada lg nasi lebih. Ok, itu aje entri ntah apa2 hr ni.

1 comment:

Affieza said...

Salam Maulidur Rasul K.Nur...